• cotesbaixes

L'IES Cotes Baixes és seleccionat per entrar a la xarxa nacional de Centres d'Excel·lència de FP

L'IES Cotes Baixes, d'Alcoi ha sigut seleccionat per a formar part de la xarxa de Centres d'Excel·lència de Formació Professional, amb un finançament d'1.000.000 euros per a dur a terme els plans de qualificació i integració, en el marc del component 20 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya.

El Ministeri d'Educació i Formació Professional (MEFP) ha seleccionat 44 centres públics entre els candidats a la convocatòria d'ajudes posada en marxa el mes de juliol passat per a la creació de la xarxa estatal de centres d'excel·lència de Formació Professional. Aquests centres, situats en les 17 comunitats autònomes, rebran un finançament de fins a 41,6 milions d'euros.

Els centres integrants de la xarxa estatal de centres d'excel·lència de Formació Professional actuaran com a catalitzadors d'ecosistemes innovadors i creadors d'entorns d'innovació, investigació i emprenedoria. A més, comptaran amb un procés de transformació digital i metodològica i mantindran una estreta col·laboració amb els agents dels diferents sectors (empreses, associacions empresarials, entitats sindicals, centres acadèmics i de formació, i entitats del tercer sector, entre altres), ajudant a multiplicar i difondre la innovació en tot el territori i a promoure la internacionalització.

La posada en marxa d'aquesta iniciativa, recollida en la Llei orgànica d'Ordenació i Integració de la Formació Professional, suposa un important impuls a la transformació metodològica i digital dels espais i equips dels centres, la incorporació de tecnologia disruptiva aplicada, la formació del professorat a nivell estatal, el desenvolupament de projectes d'innovació i investigació aplicada, o el treball en xarxa, entre altres.

L'IES Cotes Baixes va iniciar fa set anys un procés de transformació basat en el canvi metodològic, la transformació dels espais educatius, impulsar la internacionalització d'alumnes i professors, treballar la innovació en els processos associats a la indústria i obrir vies de col·laboració amb empreses i indústries afins a les famílies formatives del centre.

Segons explica Fernando Sansaloni, director de l'IES Cotes Baixes, “la inclusió en la xarxa nacional de Centres d'Excel·lència representa l'impuls definitiu per a consolidar el canvi que vam iniciar fa set anys per a dur a terme la transformació digital i metodològica del centre. També ens permet realitzar projectes d'innovació i investigació aplicada en col·laboració amb altres centres capdavanters. Per descomptat representa un reconeixement a tot l'esforç realitzat per tot el claustre i la confiança de l'alumnat i les seues famílies en el projecte.”.