Espacio de trabajo

DEPARTAMENT PRÀCTIQUES

Mòdul Professional de Formació en Centres de Treball (FCT)

Què és la FCT?

La Formació en Centres de Treball (FCT) és un mòdul professional de formació obligatori que es cursa en tots els cicles tant de grau mitjà com de grau superior i que es desenvolupa a l'empresa.

Quines característiques té?

• Es programa prèviament i és obligatòria per obtenir el títol.

• Es realitzen activitats productives pròpies del perfil professional del títol.

• Aquest mòdul es desenvolupa en l'empresa, on l'alumnat podrà observar i exercir les activitats i funcions pròpies dels diferents llocs de treball del perfil professional i conèixer l'organització dels processos productius o de serveis i les relacions laborals.

• Les activitats que realitzarà l'alumnat s'inclouen en un programa formatiu.

• L'alumnat estarà orientat i assessorat per dues persones clau en el teu procés formatiu:

• El professor-tutor (del centre educatiu).

• El tutor, monitor o instructor (de l'empresa o entitat).

• El mòdul professional de Formació en Centres de Treball té la mateixa estructura que la resta de mòduls que componen els cicles formatius de Formació Professional.

• Quan finalitze el procés d'aprenentatge l'alumnat ha d'haver adquirit una sèrie de competències professionals.

• Els criteris d'avaluació serviran per acreditar si s'han aconseguit aquestes competències.

Què es pretén aconseguir amb la Formació en Centres de Treball?

• Completar l'adquisició de les competències professionals previstes en el cicle formatiu.

• Adquirir coneixements de l'organització productiva.

• Contribuir a l'èxit de les finalitats generals de la formació professional, relacionades amb la integració en entorns de treball.

• Avaluar la competència professional de l'alumnat, especialment aquells aspectes que no poden comprovar en el centre educatiu per exigir situacions reals de treball.

Quant dura el mòdul de FCT?

La durada d'aquest mòdul professional ve determinat en el currículum oficial de cada cicle formatiu. En els títols adaptats a la Llei Orgànica d'Educació (LOE), la durada del mòdul de Formació en Centres de Treball és sempre de 400 hores.

La durada diària de la jornada al centre de treball ha de ser igual o propera a l'horari laboral de l'empresa, tenint en compte que hi haurà activitats de tutoria en el centre educatiu, normalment cada 15 dies.

Accés a la normativa de la Consellería d'Educació [clic]

Accés al programa de Gestió de la FCT